Raportul IKEA „Viața acasă” 2024: 46% dintre români spun că acasă este locul lor preferat

 




IKEA prezintă rezultatele raportului Viața Acasă, ediția 2024, un studiu cuprinzător realizat la nivel global, despre modul în care oamenii trăiesc și despre ce îi face cu adevărat fericiți acasă.  Ajuns la cea de-a 11-a ediție, raportul anual Viața Acasă este publicat în mod constant începând din 2014, cu scopul de înțelege mai bine realitățile cu care oamenii se confruntă în propriile lor locuințe.

Peste o treime dintre oamenii din întreaga lume consideră că bucuria este importantă, dar nu o resimt suficient în propria locuință. Cel mai recent raport IKEA Viața Acasă arată că, într-o lume plină de incertitudini, schimbările, oricât de mici și de simple, pot aduce mai multă bucurie în viața de zi cu zi.

Concluziile din acest an, obținute în urma răspunsurilor a peste 38.000 de persoane din 39 de țări, inclusiv România, evidențiază opt nevoi esențiale pentru o viață mai bună: control, confort, siguranță, grijă, apartenență, împlinire, aspirații și bucurie. Toate aceste nevoi emoționale sunt importante pentru cel puțin 72% dintre români, însă cele mai apreciate sunt Grija (81%), Bucuria (81%) și Confortul (80%).

MAI MULTĂ BUCURIE ACASĂ: PATRU INGREDIENTE ESENȚIALE




Starea de bine - Sănătatea, echilibrul personal și obiceiurile zilnice influențează modul în care ne bucurăm de locuința noastră, însă, de cele mai multe ori, sunt trecute cu vederea.

       1 din 3 români spune că un spațiu ordonat sau curat îl ajută să își mențină starea generală de bine, iar acest lucru demonstrează că organizarea este esențială pentru transformarea casei într-un loc care aduce mai multă bucurie.




       În același registru, 21% dintre români spun că fac mai multe treburi casnice decât persoanele cu care locuiesc.

       Deși 46% dintre români spun că acasă este locul lor preferat, doar 19% consideră că locuințele lor le permit să trăiască sustenabil.

       Somnul este activitatea preferată care susține starea de bine acasă, atât pe cea fizică (43%), dar și pe cea mintală (41%).

       Alte activități care sporesc sentimentul de confort al românilor în propria locuință sunt gătitul (38%) și servirea meselor acasă (37%).

       Pentru o mare parte dintre români, situația financiară (31%) și sănătatea (28%) se numără în continuare printre principalele preocupări legate de viața acasă.

 

 

 

 

Distracția - Hobby-urile, creativitatea și spiritul ludic aduc mai multă bucurie vieții de zi cu zi, însă multe persoane au dificultăți în a le acorda prioritate.

       Pentru 25% dintre români,  casa ideală include și un spațiu dedicat hobby-urilor.

       69 % dintre români au un sentiment pozitiv față de viața lor actuală de acasă, iar 6% spun că acasă  se simt inspirați și reușesc să își exprime spiritul ludic.

       24% dintre români își împart locuințele cu animale de companie.

Crearea atmosferei - Personalizarea spațiului întărește sentimentul de identitate.

       Un spațiu bine amenajat, care reflectă stilul personal, creează o legătură emoțională mai puternică cu ideea de „acasă”. Conform datelor, 52% dintre românii care dețin propria locuință experimentează frecvent mai multe momente de bucurie, comparativ cu cei care locuiesc cu chirie, 22%.

       Pentru 36% dintre români, faptul că locuiesc în propria casă este principalul factor care le oferă sentimentul de împlinire.

       37% dintre români plănuiesc să se mute în următorii doi ani, iar 40% iau în considerare renovarea sau îmbunătățirea locuinței.

Conectarea cu ceilalți – Crearea unui spațiu pentru momentele petrecute împreună cu familia sau prietenii crește bucuria de zi cu zi.

       Principalii factori care aduc bucurie în casele românilor sunt îmbrățișările cu o persoană dragă (35%) și râsul împreună cu alte persoane (30%).

       Proiectarea unor spații care încurajează conversația, apropierea și împărtășirea experiențelor poate avea un impact real asupra modului în care oamenii se simt acasă.

       Cele mai importante lucruri care îi fac pe români să simtă că aparțin locului în care trăiesc sunt sentimentul că sunt bineveniți (47%) și discuțiile cu vecinii (29%).

„Pentru două treimi dintre oameni, acasă este un loc al bucuriei. Însă o treime dintre aceștia nu reușesc să trăiască această bucurie atât cât și-ar dori. Concluziile raportului Viața Acasă arată că bucuria poate veni din experiențe personale simple, confort sau joacă, din toate gesturile mici care reușesc să aducă o îmbunătățire substanțială în viața de zi cu zi. Interacțiunile autentice, timpul de calitate petrecut cu cei dragi și o locuință care te reprezintă sunt esențiale.  La IKEA, ne dorim să facem bucuria accesibilă pentru cât mai mulți oameni”, spune Belén Frau, Global Communication and Positioning Manager la IKEA Retail (Ingka Group).

 

Pentru mai multe informații despre raportul IKEA Viața Acasă 2024, accesați website-ul IKEA.


CONVERSATION

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu