IKEA prezintă rezultatele raportului Viața Acasă, ediția 2024, un studiu cuprinzător realizat la nivel global, despre modul în care oamenii trăiesc și despre ce îi face cu adevărat fericiți acasă. Ajuns la cea de-a 11-a ediție, raportul anual Viața Acasă este publicat în mod constant începând din 2014, cu scopul de înțelege mai bine realitățile cu care oamenii se confruntă în propriile lor locuințe.
Peste o treime
dintre oamenii din întreaga lume consideră că bucuria este importantă, dar nu o
resimt suficient în propria locuință. Cel mai recent raport IKEA Viața Acasă
arată că, într-o lume plină de incertitudini, schimbările, oricât de mici și de
simple, pot aduce mai multă bucurie în viața de zi cu zi.
Concluziile
din acest an, obținute în urma răspunsurilor a peste 38.000 de persoane din 39
de țări, inclusiv România, evidențiază opt nevoi esențiale pentru o viață mai
bună: control, confort, siguranță, grijă, apartenență, împlinire, aspirații și
bucurie. Toate aceste nevoi emoționale sunt importante pentru cel puțin 72%
dintre români, însă cele mai apreciate sunt Grija (81%), Bucuria (81%) și
Confortul (80%).
MAI MULTĂ
BUCURIE ACASĂ: PATRU INGREDIENTE ESENȚIALE
Starea de bine
- Sănătatea, echilibrul personal și obiceiurile zilnice influențează modul în
care ne bucurăm de locuința noastră, însă, de cele mai multe ori, sunt trecute
cu vederea.
•
1 din 3 români spune că un spațiu
ordonat sau curat îl ajută să își mențină starea generală de bine, iar acest
lucru demonstrează că organizarea este esențială pentru transformarea casei
într-un loc care aduce mai multă bucurie.
•
În același registru, 21% dintre
români spun că fac mai multe treburi casnice decât persoanele cu care locuiesc.
•
Deși 46% dintre români spun că acasă
este locul lor preferat, doar 19% consideră că locuințele lor le permit să
trăiască sustenabil.
•
Somnul este activitatea preferată
care susține starea de bine acasă, atât pe cea fizică (43%), dar și pe cea mintală
(41%).
•
Alte activități care sporesc sentimentul
de confort al românilor în propria locuință sunt gătitul (38%) și servirea
meselor acasă (37%).
•
Pentru o mare parte dintre români,
situația financiară (31%) și sănătatea (28%) se numără în continuare printre
principalele preocupări legate de viața acasă.
Distracția - Hobby-urile,
creativitatea și spiritul ludic aduc mai multă bucurie vieții de zi cu zi, însă
multe persoane au dificultăți în a le acorda prioritate.
•
Pentru 25% dintre români, casa ideală include și un spațiu dedicat hobby-urilor.
• 69 % dintre români au un sentiment pozitiv față de viața lor actuală de
acasă, iar 6% spun că acasă se simt
inspirați și reușesc să își exprime spiritul ludic.
•
24% dintre români își împart
locuințele cu animale de companie.
Crearea
atmosferei - Personalizarea spațiului întărește sentimentul de identitate.
•
Un spațiu bine amenajat, care
reflectă stilul personal, creează o legătură emoțională mai puternică cu ideea
de „acasă”. Conform datelor, 52% dintre românii care dețin propria locuință experimentează
frecvent mai multe momente de bucurie, comparativ cu cei care locuiesc cu
chirie, 22%.
•
Pentru 36% dintre români, faptul
că locuiesc în propria casă este principalul factor care le oferă sentimentul
de împlinire.
•
37% dintre români plănuiesc să se
mute în următorii doi ani, iar 40% iau în considerare renovarea sau
îmbunătățirea locuinței.
Conectarea cu
ceilalți – Crearea unui spațiu pentru momentele petrecute împreună cu familia
sau prietenii crește bucuria de zi cu zi.
•
Principalii factori care aduc
bucurie în casele românilor sunt îmbrățișările cu o persoană dragă (35%) și
râsul împreună cu alte persoane (30%).
•
Proiectarea unor spații care încurajează
conversația, apropierea și împărtășirea experiențelor poate avea un impact real
asupra modului în care oamenii se simt acasă.
•
Cele mai importante lucruri care
îi fac pe români să simtă că aparțin locului în care trăiesc sunt sentimentul
că sunt bineveniți (47%) și discuțiile cu vecinii (29%).
„Pentru două
treimi dintre oameni, acasă este un loc al bucuriei. Însă o treime dintre
aceștia nu reușesc să trăiască această bucurie atât cât și-ar dori. Concluziile
raportului Viața Acasă arată că bucuria poate veni din experiențe personale
simple, confort sau joacă, din toate gesturile mici care reușesc să aducă o
îmbunătățire substanțială în viața de zi cu zi. Interacțiunile autentice,
timpul de calitate petrecut cu cei dragi și o locuință care te reprezintă sunt
esențiale. La IKEA, ne dorim să facem
bucuria accesibilă pentru cât mai mulți oameni”, spune Belén Frau, Global Communication and Positioning Manager la IKEA
Retail (Ingka Group).
Pentru mai
multe informații despre raportul IKEA Viața Acasă 2024, accesați
website-ul IKEA.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu