Potrivit statisticilor oficiale, românii aruncă anual 2,5 milioane tone de alimente, o cantitate uriașă, dar pe care puțini o pot vizualiza la adevărata dimensiune. Nestlé România propune un exercițiu de imaginație care ne oferă o perspectivă concretă a ceea ce înseamnă risipa alimentară în România – mai ales într-o perioadă economică dificilă.
Dacă cele 2,5 milioane de tone de mâncare
aruncată ar trebui transportate, ar fi necesare 62.500 de autocamioane cu
remorcă TIR, care s-ar înșirui într-o coloană lungă de 875 kilometri, aproape
cât distanța rutieră dintre Constanța și Satu Mare – ținând cont de capacitatea
de transport a unui autocamion și lungimea acestuia.
”O cifră precum 2,5 milioane de tone poate
fi mai bine înțeleasă atunci când o punem într-un context ușor de vizualizat,
cum ar fi o lungă coloană de autocamioane. Aceasta este realitatea pe care noi,
printre alții, încercăm să o schimbăm, să reducem risipa alimentară, promovând
în același timp un stil de viață echilibrat și adaptat la contextul economic”, spune Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé România.
Modul în care Nestlé România și-a adaptat
portofoliul de produse pentru a evita risipa alimentară este ilustrativ:
majoritatea produselor (cereale, batoane, tablete) sunt astfel porționate încât
să fie ușor de consumat complet, iar pe ambalaje sunt precizate porțiile. Anul
trecut a fost lansat primul Ghid de Nutriție a Copiilor din România scris de
dieteticieni autorizați de la Asociația Dieteticienilor din România cu
sprijinul Nestlé, pentru părinții care au nevoie de informație bazată pe dovezi
și inspirație pentru alimentația copiilor. De asemenea, compania a susținut
crearea de culegeri de rețete speciale de la părinți pentru părinți și a
finanțat campanii de informare și educare a consumatorilor în privința evitării
risipei alimentare. Nu în ultimul rând, Nestlé România donează anual în jur de
60 de tone de produse către Banca pentru Alimente, pentru a le salva de la
risipă și distrugere, ajutând astfel beneficiarii Băncii.
Pentru a sensibiliza consumatorii, Nestlé
România lansează noua campanie „Când risipa e prea mare, NutriPorția readuce
pofta de echilibru”, sub egida NutriPorția, ghidul pentru o alimentație
echilibrată, construit pe două principii: diversitate și cantitate, și care
este acum extins și pentru adulți. Prin această campanie, Nestlé își propune să
atragă din nou atenția asupra fenomenului de risipă alimentară din România, să
arate ce se poate face pentru a evita și cum poate ajuta instrumentul
NutriPorția la crearea unei liste de cumpărături, a unui meniu echilibrat
pentru toată familia pe săptămână, evitând astfel risipa și costurile
suplimentare. Campania se va derula pe canalele proprii, dar și în presa
scrisă, digital și cu ajutorul unor influenceri care vor ajunge la mai multe
comunități, de la tinerii din Generația Z până la părinți.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu