La nivel global, Laurent Freixe, Nestlé CEO a comentat: „Ne punem în aplicare strategia pentru a accelera performanța și a ne transforma pentru viitor. Accelerăm creșterea categoriei noastre și ne îmbunătățim cota de piață, printr-o execuție mai bună și investiții mai mari, finanțate printr-o urmărire neobosită a eficienței. Acolo unde investim pentru a accelera creșterea categoriei, creștem de patru ori mai repede decât Grupul, iar cele șase „pariuri mari” în inovații au realizat vânzări de peste 200 de milioane de franci elvețieni în prima jumătate a anului. Ne-am menținut previziunile pentru 2025, ținând cont, în același timp, de riscurile și incertitudinile macroeconomice crescute.”
Performanța Vânzărilor
În milioane CHF
(dacă nu se specifică altfel) |
H1-2025 |
H1-2024 |
Diferență |
- Creștere reală internă (RIG) |
0.2% |
0.1% |
10 bps |
- Pricing |
2.7% |
2.0% |
70 bps |
Creștere organică |
2.9% |
2.1% |
80 bps |
Vânzări |
44,228 |
45,045 |
- 1.8% |
Repere financiare globale:
- Creștere generală a vânzărilor
- Creștere organică a vânzărilor (OG) în semestrul 1
de 2,9%, cu o creștere internă reală (RIG) de 0,2% și pricing de 2,7%.
- Creștere organică a vânzărilor în trimestrul 2 de
3,0%, cu o RIG de -0,4% și pricing de 3,3%.
Zona Europa
În Zona Europa, creșterea a continuat să
fie determinată de pricing, reflectând mediul inflaționist pentru cafea și dulciuri.
În aceste condiții, veniturile din creșterea internă reală (RIG) au trecut pe
pozitiv în trimestrul 2, după o scădere în trimestrul 1, susținute de o
îmbunătățire a vânzărilor în categoria de cafea și de un RIG pozitiv în domeniul
hranei pentru animale de companie. Pentru Zonă, creșterea a fost pozitivă în
majoritatea categoriilor și piețelor, cu câștiguri de cotă de piață în categoriile
de produse destinate animalelor de companie și cafelei solubile.
Performanța Zonei Europa
- Creșterea organică a fost de 3,5%, generată de -0,2%
RIG și pricing de 3,7%.
- Vânzările raportate au crescut cu 1,5%, ajungând la
8,5 miliarde CHF și au inclus un impact de -2,2% din cauza fluctuațiilor
cursurilor valutare.
- În întreaga Zonă, creșterea a fost condusă de
Turcia, Peninsula Iberică, țările nordice și Franța.
- Creșteri ale cotei de piață au fost obținute în domeniul
hranei pentru animale de companie și al cafelei solubile, cu pierderi în
domeniul dulciurilor și produselor alimentare.
Principalii factori de creștere organică a
vânzărilor pe categorii de produse
- Categoria cafea a înregistrat o creștere medie de o
singură cifră. Creșterea organică a fost condusă de cafeaua solubilă,
susținută de o creștere foarte puternică a cafelei ready-to-drink (RTD).
- Categoria dulciurilor a înregistrat o creștere medie
de o singură cifră, KitKat fiind unul dintre principalii factori de
creștere.
- Categoria de hrană pentru animale de companie a
înregistrat o creștere mică de o singură cifră, condusă de Felix,
Purina ProPlan și Purina ONE.
- Vânzările de produse Nestlé Professional au crescut
într-un ritm ridicat de o singură cifră, determinate de soluțiile pentru
băuturi.
- Categoria de produse destinate nutriției pentru
sugari și copii de vârstă mică a înregistrat o creștere constantă,
reflectând tendințele categoriei.
- Categoria de produse alimentare a înregistrat o
scădere a vânzărilor, afectată de un mediu competitiv pe unele piețe.
Rezultatele financiare pe semestrul 1 2025
ale Nestlé România
"Suntem
bucuroși să anunțăm rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului ale
Nestlé România, reușind să obținem o creștere de 4,8%. Acest rezultat reflectă
capacitatea echipei noastre de a furniza produse de înaltă calitate și de a
satisface nevoile în continuă evoluție ale consumatorilor noștri. Suntem
încrezători în abilitatea noastră de a continua pe aceeași traiectorie, pentru
a marca al doisprezecelea an consecutiv de creștere pentru Nestlé România.
Mulțumesc încă o dată întregii echipe pentru eforturile depuse în fiecare zi și
pentru impactul pozitiv adus în societate”, spune Silvia Sticlea Country
Manager, Nestlé România.
Implicarea
în comunitatea locală este esențial pentru activitatea companiei. În primul
semestrul al acestui an, Nestlé România a continuat implicarea în proiectele
educaționale derulate cu ajutorul Fundației Prais. Astfel, profesori din cele
443 de școli înscrise, aflate în 244 de comunități urbane și rurale, din 35 de
județe și Municipiul București, au putut implementa activitățile „learning by
doing” din cadrul mișcărilor naționale „Și Eu Trăiesc Sănătos!” - SETS și
„Planeta Albastră Contează pe Tine!” PACT sau ale programului „Pet School”.
Cadrele didactice au susținut la clase peste 3.300 de ore/lecții tematice
bazate pe e-books, filme scurte pe YouTube. Totodată, au angrenat elevii în
77.200 de activități specifice programelor alese. Din anul 2011 și până astăzi,
peste 600.000 de elevi cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani au putut face parte
din comunitățile acestora. De asemenea, în primele șase luni ale anului, compania a donat 27 tone de
alimente în valoare de peste 90.000 CHF.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu