Laurent Freixe, CEO-ul Nestlé, a declarat: „Într-un mediu de incertitudine macroeconomică, Nestlé a înregistrat o creștere organică de 2,8%, cu un RIG de 0,7% și pricing de 2,1%. Creșterea a fost extinsă în toate regiunile și categoriile, cu tendințe de îmbunătățire a cotei de piață în multe categorii, în special pentru brandurile noastre emblematice.
Am continuat să facem progrese în implementarea strategiei
noastre. Programul de economii „Fuel for Growth” este pe drumul cel bun,
oferind resursele necesare pentru a ajuta la accelerarea performanței. În acest
prim trimestru, am investit pentru a întări activitatea noastră de bază, am generat
o bună atractivitate pentru consumatori odată cu lansarea inovațiilor noastre
„big bet”, și am observat unele îmbunătățiri încurajatoare la categoriile cu
performanță mai scăzută. Continuăm să facem schimbări în întreaga organizație
pentru a crește alinierea și gradul de concentrare, pentru a armoniza structura
organizațională în Zona Europa și a spori capacitățile noastre în R&D.”
Performanța din primul trimestru a evoluat conform așteptărilor
noastre, iar estimările pentru 2025 rămân neschimbate. Acest lucru se bazează
pe evaluarea impactului direct al tarifelor actuale și a capacității noastre de
a ne adapta. Impactul indirect – asupra consumatorilor și clienților, asupra
valutelor și prețurilor materiilor prime – rămâne incert în acest stadiu. În
general, situația continuă să fie dinamică, cu riscuri crescute. Cei 277.000 de
colegi angajați se concentrează pe executarea cu succes a strategiei noastre:
creșterea eficienței, depunând efort pentru a accelera creșterea categoriilor
noastre și a îmbunătăți cota de piață".
Performanța
Vânzărilor
|
Total Grup |
Zona Europa |
Nestlé Health Science |
Nespresso |
Vânzări Trim 1 2025 (CHF m) |
22 601 |
4 353 |
1 593 |
1 595 |
Vânzări Trim 1 2024 (CHF m)* |
22 092 |
4 248 |
1 511 |
1 503 |
Creștere reală internă (RIG) |
0.7% |
- 0.6% |
4.8% |
2.6% |
Pricing |
2.1% |
3.0% |
- 0.7% |
3.2% |
Creșterea organică |
2.8% |
2.4% |
4.2% |
5.7% |
Creșterea vânzărilor raportată |
2.3% |
2.5% |
5.4% |
6.1% |
|
|
|
|
|
*Datele
din 2024 au fost declarate în urma combinării Zonei America de Nord și Zonei
America Latină pentru a forma Zona Americilor, iar Zona China de Est a devenit
parte a Zonei AOA, cu Nestlé Waters & Premium Beverages devenind o Afacere
Gestionată Global, începând cu 1 ianuarie 2025.
Repere financiare globale
- Creștere
organică extinsă într-un mediu incert
- Creștere
organică a vânzărilor de 2,8%, cu o creștere reală internă (RIG) de 0,7%
și pricing de 2,1%.
Progrese operaționale și strategice
- Progrese
bune în strategia de accelerare a creșterii categoriilor și de
îmbunătățire a cotei de piață
- Managementul
operațional conduce la o creștere extinsă pe categorii
- Simplificarea
suplimentară a organizației pentru a susține o execuție eficientă
- Programul
de economii de costuri „Fuel for Growth” progresează conform planului
Vânzările Grupului Nestlé
Vânzările totale raportate ale Grupului Nestlé au crescut cu
2,3% până la 22,6 miliarde CHF. Creșterea organică a fost de 2,8%, într-o
perioadă de încredere fragilă a consumatorilor. Contribuția pricingului a
crescut la 2,1%, în urma luării unor măsuri de ajustare pentru a aborda
inflația costurilor în categoriile de cafea și cacao. RIG a fost de 0,7%,
reflectând cererea și impactul pe termen scurt al creșterilor de preț atât în
cazul consumatorilor, cât și al clienților.
Pe categorii, dulciurile și cafeaua au contribuit cel mai mult
la creșterea organică. Această creștere a fost condusă de pricing, cu creșteri
de două cifre în unele piețe. Ne concentrăm în aceste două categorii pe implementarea
unor măsuri inteligente de ajustare a prețurilor pentru a aborda complet
creșterile de cost, acolo unde este posibil, menținând în același timp
penetrarea la consumatori pe termen mediu. Acolo unde au fost implementate
schimbări de preț mai mari, în unele cazuri am observat un impact inițial
pronunțat asupra RIG, care se atenuează pe măsură ce comportamentul
consumatorilor și mediul competitiv se ajustează și se stabilizează. În toate celelalte
categorii raportate, creșterea organică a fost mai modestă, dar RIG a fost
pozitiv.
Pe geografii, toate regiunile au contribuit la o creștere
organică pozitivă. În piețele dezvoltate, creșterea organică a fost de 1,6%,
impulsionată de RIG de 1,4%, împreună cu o ajustare pozitivă a pricingului. În
piețele emergente, creșterea organică a fost de 4,5%, condusă de pricing de
4,8%, cu un RIG ușor negativ.
Pe canale, creșterea organică în retail a fost de 2,5%.
Creșterea organică a canalelor de vânzare „out-of-home” a fost de 6,6%.
Vânzările din comerțul electronic au crescut organic cu 15,1%, atingând 20,1%
din totalul vânzărilor de grup.
Zona Europa
Creșterea în Zona Europa a fost extinsă pe piețe și categorii,
într-un mediu de consum fragil. Am înregistrat o creștere generată de pricing
la dulciuri și cafea și o creștere condusă de RIG la hrana pentru animale de
companie sub brandurile Purina PetCare. Negocierile cu clienții pentru
implementarea măsurilor de ajustare a prețurilor au fost gestionate cu
perturbări minime, într-un mediu competitiv continuu. Tendințele cotei de piață
se îmbunătățesc în majoritatea combinațiilor țară-categorie.
Performanța zonei Europa
- Creșterea
organică a fost de 2,4%, compusă din -0,6% RIG și 3,0% pricing.
- Vânzările
raportate au crescut cu 2,5% până la 4,4 miliarde CHF.
- Creșterea
a fost extinsă pe categorii și piețe, cu cele mai puternice contribuții
din partea Turciei, Franței și țărilor din Peninsula Iberică, în timp ce
creșterea în Germania a fost negativă.
- S-au înregistrat
câștiguri de cotă de piață în domeniul hranei pentru animale de companie
și cafea, cu pierderi reduse la dulciuri și categoria de produse culinare.
Principalele motoare de creștere a vânzărilor pe categorii de
produse
- Dulciurile
au înregistrat o creștere semnificativă de o cifră, condusă de pricing,
cu KitKat ca principal motor de creștere.
- Hrana
pentru animale de companie a realizat o creștere modestă de o cifră,
condusă de Purina ProPlan și Purina ONE.
- Vânzările
în cadrul Nestlé Professional au crescut cu două cifre, impulsionate de
soluțiile pentru băuturi.
- Cafeaua
a înregistrat o creștere modestă de o cifră, cu o creștere solidă a
produselor Starbucks, compensată parțial de o creștere mai
lentă a produselor Nescafé solubile, în urma măsurilor de
ajustare a prețurilor.
- Nutriția
pentru sugari și copii de vârstă mică a înregistrat o creștere modestă de
o cifră, reflectând tendințele din categorie.
- Produsele
Culinare au înregistrat o scădere a vânzărilor, afectate de unele
perturbări în canalul de distribuție.
Rezultatele
financiare ale Nestlé România pentru trimestrul 1 2025
„În
primele trei luni ale anului 2025, echipa Nestlé România rămâne consecventă în
performanța sa, raportând o creștere organică de o cifră, conform așteptărilor
noastre pentru această perioadă. Am adus consumatorilor mai multe noutăți, atât
lansări de produse, cât și campanii și promoții noi. Am continuat programele
educaționale și de responsabilitate socială, în linie cu planurile noastre
pentru acest an. Toate aceste rezultate au în spate eforturile susținute ale
unei echipe puternice, pregătite pentru încă un an de succes", declară
Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.
Mai multe detalii pot fi găsite aici: www.nestle.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu