Grupul Nestlé raportează vânzările din primele nouă luni ale anului 2025 și anunță o creștere organică de 3,3%. Creșterea internă reală (RIG) este de 0,6%, cu un pricing de 2,8%.
Philipp Navratil, CEO-ul Nestlé,
a comentat: „Creșterea condusă de RIG reprezintă prioritatea noastră numărul
unu. Am mărit investițiile pentru a realiza acest lucru, iar rezultatele încep
să apară. Acum este momentul să facem și mai mult și să ne mișcăm și mai repede
pentru a accelera acest trend de creștere. Pe măsură ce mergem mai departe, vom
fi riguroși în cum abordăm alocarea resurselor, prioritizând oportunitățile și
categoriile cele mai rentabile. Vom fi mai îndrăzneți în a investi la scară
mare și în a stimula inovația pentru a obține o creștere accelerată și crearea
de valoare. Promovăm o cultură care îmbrățișează mentalitatea de performanță,
care nu acceptă pierderi de cotă de piață și în care victoriile sunt răsplătite.”
Lumea se schimbă, iar Nestlé trebuie să se adapteze mai rapid. Acest
lucru va include și luarea unor decizii dificile, dar necesare, pentru a reduce
numărul de angajați la nivel global în următorii doi ani. Vom face acest lucru
cu respect și transparență. Împreună cu alte măsuri, lucrăm pentru a ne reduce
semnificativ costurile, iar astăzi ne creștem obiectivul de a economisi 3
miliarde CHF până la sfârșitul anului 2027. Acțiunile pe care le întreprindem
vor asigura viitorul Nestlé ca lider în industria în care activăm. În ansamblu,
ele ne vor permite să ne îmbunătățim performanța totală și să livrăm valoare
acționarilor.
Sumar performanță vânzări
|
|
Total Grup |
Zona Europa |
Nestlé Health Science |
Nespresso |
|
Vânzări la 9 luni-2025 (CHF
miliarde) |
65.869 |
12.785 |
4.849 |
4.706 |
|
Vânzări la 9 luni-2024 (CHF
miliarde) |
67.148 |
12.456 |
4.915 |
4.586 |
|
Creșterea internă reală (RIG) |
0,6% |
0,5% |
4,1% |
2,4% |
|
Pricing |
2,8% |
3,7% |
- 0,3% |
4,3% |
|
Creșterea organică |
3,3% |
4,3% |
3,8% |
6,7% |
|
Vânzări totale raportate |
-1,9% |
2,6% |
-1,4% |
2,6% |
Repere financiare și operaționale
- Creștere
organică (OG) din primele 9 luni ale anului de 3,3%, cu o creștere internă
reală (RIG) de 0,6% și pricing de 2,8%.
- OG s-a
consolidat în mod secvențial pe parcursul perioadei în toate zonele și
principalele divizii globale, condus de creșterea RIG în toate categoriile
principale.
- Creșterea
organică (OG) din Q3 este de 4,3%; RIG și-a revenit puternic la 1,5%,
datorită investițiilor în creștere și gestionarea elasticității
prețurilor, sprijinite de o bază de comparație mai ușoară.
Prioritățile strategice pentru următoarele luni:
- Prioritizarea
riguroasă a oportunităților de creștere
- Accelerarea
programului nostru de economisire a costurilor
- Concentrarea
pe generarea de numerar
Rezultatele grupului
În primele nouă luni, vânzările totale raportate au fost de 65,9
miliarde CHF, în scădere cu 1,9%. Creșterea organică a fost de 3,3%, cu o
creștere pozitivă în toate zonele și diviziile globale. RIG s-a consolidat la
0,6%, în timp ce pricing-ul au rămas stabil la 2,8%.
În al treilea trimestru, creșterea organică a fost de 4,3%,
consolidându-se de la 2,9% în prima jumătate a anului. RIG și-a revenit
puternic în trimestrul 3 la 1,5%, cu îmbunătățiri în toate categoriile majore
de produse, beneficiind de investiții în creștere. Pricing-ul au fost de 2,8%,
ceea ce reflectă creșterile înregistrate la dulciuri și cafea, împreună cu
unele acțiuni specifice în trimestrul 3 pentru optimizarea pricing-ului.
Pe categorii, cafeaua și dulciurile au fost cei mai mari
contribuitori la creșterea organică. Această creștere a fost determinată de pricing,
cu creșteri de două cifre în unele piețe. Elasticitatea a fost mai pronunțată
în domeniul dulciurilor, în linie cu tendințele istorice, cafeaua fiind mai rezilientă,
cu un RIG pozitiv pe tot parcursul perioadei de nouă luni. În afara cafelei și
a dulciurilor, creșterea organică a fost pozitivă în majoritatea categoriilor.
Pe zone geografice, toate regiunile au contribuit la creșterea
organică pozitivă. În piețele dezvoltate, creșterea organică a fost de 2,1%, cu
un echilibru între RIG și pricing. Pe piețele emergente, creșterea organică a
fost de 5,2%, determinată de pricing, cu RIG constant.
Pe canale, creșterea organică a vânzărilor în retail a fost de
3,1%. Creșterea organică a canalelor out-of-home a fost de 6,2%. Vânzările prin
e-commerce au crescut organic cu 13,2%, ajungând la 20,2% din vânzările totale
ale Grupului.
Zona Europa
Repere pentru primele 9 luni ale 2025: În Zona Europa, OG a fost
de 4,3%, cu RIG de 0,5%, consolidându-se în majoritatea piețelor și
categoriilor cheie în această perioadă. Creșterea a fost determinată de cafea
și dulciuri, cu pricing țintit pentru a aborda inflația costurilor de producție,
și de creșterea condusă de RIG în categoria destinată animalelor de companie.
Repere din trimestrul al 3-lea 2025: În T3, creșterea organică a
fost de 5,8%, cu pricing de 3,8% și RIG de 2,0%. OG a fost determinat de cafea și dulciuri. RIG a
crescut în categoria de cafea și s-a redresat puternic în categoria de
dulciuri, atât din cauza efectelor reduse ale elasticității, cât și ca urmare a
unei baze de comparație mai ușoară. Categoria hrană pentru animale de companie a
continuat să aibă performanțe bune și a fost principalul motor al acestui RIG
de 2,0%. Pe piețe, creșterea a fost solidă în cea mai mare parte a Zonei, cu o
performanță îmbunătățită în piețele cheie, cum ar fi Marea Britanie și Irlanda
și Franța.
Rezumatul performanței segmentului pentru 9 luni ale anului 2025
- Creșterea
organică a fost de 4,3%, cu RIG de 0,5% și pricing de 3,7%.
- Vânzările
raportate au crescut față de anul precedent, ajungând la 12,8 miliarde
CHF, incluzând un impact negativ de 2,5% din cauza fluctuațiilor ratelor
de schimb valutar.
- Creșterea
a fost pozitivă pe majoritatea piețelor și categoriilor, cele mai
puternice contribuții fiind din partea Turciei, Peninsulei Iberice,
Europei de Sud și de Est și a țărilor nordice.
- Creșteri
ale cotei de piață au fost obținute în categoria de hrană pentru animale
de companie.
Principalii factori de creștere organică a vânzărilor pe
categorii de produse pentru primele 3 trimestre ale 2025
· Cafeaua a înregistrat o creștere mare de o
singură cifră , determinată de prețuri, cu RIG în îmbunătățire constantă în
cursul perioadei de referință. Cei mai mari contribuitori la creștere au fost
cafeaua solubilă, ready to drink și cafeaua porționată (capsule) sub brandul Nescafé.
· Dulciurile
au înregistrat o creștere medie puternică de o singură cifră, determinată de pricing,
KitKat și Dessert înregistrând ambele o creștere de două cifre.
· Produsele
din categoria de hrană pentru animale de companie au înregistrat o creștere medie
de o singură cifră. Creșterea a fost condusă de RIG și a fost extinsă pe toate
piețele, fiind conduse de Felix, Pro Plan și ONE.
· Vânzările
în Nestlé Professional au crescut într-un ritm ridicat, cu o singură cifră,
determinate de soluțiile pentru băuturi.
· Nutriția
pentru sugari a înregistrat o creștere pozitivă, în conformitate cu dinamica
redusă a categoriei.
· Produsele
culinare au înregistrat o scădere a vânzărilor din cauza unui mediu competitiv
și al clienților dificili pe unele piețe, dar s-au îmbunătățit pe parcursul
perioadei și și-au revenit în trimestrul 3, încheind perioada la același nivel.
Rezultatele financiare ale Nestlé România pentru primele nouă
luni ale anului 2025
"În primele nouă luni ale acestui an, Nestlé România are o creștere
organică de 4,6% ceea ce reflectă o muncă asiduă și continuă a echipei noastre
pentru a ne menține în topul preferințelor consumatorilor români. Ne dorim să
ne consolidam performanța de până acum și să marcăm al doisprezecelea an
consecutiv de creștere. Sunt foarte mândră de echipa noastră și le mulțumesc
tuturor pentru eforturile susținute pe care le fac în fiecare zi și pentru
implicare”, spune Silvia Sticlea, Country Manager, Nestlé România.
Mai multe detalii pot fi găsite aici: www.nestle.ro


0 comentarii:
Trimiteți un comentariu