România are un inventar semnificativ de
animale de companie: estimările pentru 2025 indică aproximativ 4,6 milioane de
pisici și 4,1 milioane de câini, înregistrați în evidențe oficiale. De fapt,
populațiile de câini și pisici sunt mult mai
mari, dacă luăm în considerare animalele fără stăpân și cele din zonele
montane. Procentele raportate pentru gospodării arată că aproximativ 49% din
gospodării au cel puțin o pisică și circa 42% au cel puțin un câine, plasând
România în fruntea țărilor UE după numărul de pisici pe gospodărie.
În România, aproape jumătate din câini sunt
hrăniți cu hrană specifică, în timp ce numai 37% dintre pisici consumă același
tip de hrană. Procesul de producție a hranei specifice asigură faptul că
materiile prime sunt atent selecționate pentru contribuția la valoarea
nutritivă și calitativă a produsului finit, iar loturile de produse sunt livrate
din fabrică doar după ce îndeplinesc toate criteriile de siguranță alimentară
și verificările de calitate. Creșterea semnificativă a procentului de animale
hrănite astfel în ultimii ani sugerează potențialul semnificativ de creștere al
categoriei, precum și eforturile de educare despre beneficiile nutriției
complete și echilibrate.
”Observăm o atenție crescută pentru:
produse cu ingrediente naturale, precum
și formule adaptate nevoilor speciale (alergii, sensibilități, vârstă). De
asemenea, transparența în privința ingredientelor, precum și grija față de
mediu prin tranziția la ambalaje reciclabile devin criterii de achiziție pentru
stăpâni. Consumatorii caută din ce în ce mai mult calitate și
responsabilitate”, spune Ioana Mocanu, Group Brand manager Omnichannel
Brands Purina Adriatice, Bulgaria și România, Nestlé.
Colaborarea cu medicii veterinari
reprezintă un pilon principal al filozofiei noastre. Procesul de inovare și
cercetare în Purina înglobează echipe de cercetare internă, centre de nutriție
și colaborări cu medici veterinari și clinici pentru dezvoltarea unor noi
produse și soluții nutriționale pentru diferite sensibilități și patologii,
precum și studii de toleranță, acceptabilitate și eficiență nutrițională. În
practică, acest lucru înseamnă: consultări clinice pentru formulare, studii
controlate (trialuri), feedback clinic post-lansare și programe educaționale
pentru medici veterinari. Aceste colaborări asigură că rețetele răspund atât
nevoilor nutriționale, cât și celor medicale (ex.: diete pentru insuficiență
renală, afecțiuni dermatologice sau digestive). În plus față de inovare și
cercetare la nivel internațional, prin colaborarea la nivel local cu cei
aproape 2000 de medici veterinari lucrăm zilnic la dezvoltarea unui ecosistem
ce are în centru nevoile animalului de companie, prin promovarea prevenției și
a unei nutriții de înaltă calitate ca prim pas pentru o viață mai lungă și mai
sănătoasă.
”La Purina, considerăm că animalele de
companie sunt parte din familie. Ziua Mondială a Animalelor reprezintă o
oportunitate de a celebra legătura specială dintre oameni și animalele lor,
precum și de a sublinia angajamentul nostru față de bunăstarea acestora – prin
nutriție de calitate, dar și prin programe sociale și educaționale, astfel
încât cât mai multe familii din România să se bucure de animale de companie
sănătoase și fericite”, explică Ioana Mocanu, Group Brand manager
Omnichannel Brands Purina Adriatice, Bulgaria și România, Nestlé.
Dincolo de nutriția avansată, PURINA® investește
și în inițiative de responsabilitate socială: susține adopțiile de animale fără
stăpân, sprijină ONG-urile locale și derulează programe de educație pentru
copii și familii despre cum să îngrijească responsabil animalele.
PURINA® contribuie și la dezvoltarea și
consolidarea comunității iubitorilor de animale de companie din România.
Programul PURINA® Better Together
oferă sprijin și resurse pentru a ajuta deținătorii de animale să le ofere o
nutriție adecvată și sănătoasă, să promoveze activitatea fizică și încurajează
adoptarea responsabilă a animalelor.
Legătura dintre animalele de companie și
oameni este unică și cunoscând beneficiile la nivel emoțional, Nestlé România a
implementat în anul 2022 proiectul Pets at Work, care oferă
posibilitatea angajaților să își poată aduce cățeii cu ei la birou.
PURINA® încurajează orice companie care
își dorește să adopte acest program și poate pune la dispoziție regulile
inițiativei (detalii).
Portofoliul PURINA® este variat și asigură
hrana optimă pentru câini și pisici cu mărci precum PRO PLAN®, PRO PLAN®
Veterinary Diets, Cat & Dog CHOW®, Gourmet®, Felix®, ONE®, Friskies® și
Darling®. De peste 125 de ani PURINA® își folosește expertiza pentru a oferi
produse adaptate nevoilor nutriționale specifice în funcție de talie, vârstă
sau alte particularități medicale. Gama PRO PLAN® Veterinary Diets (detalii) ajută la gestionarea afecțiunilor medicale, valorificând puterea științei
și a celor mai recente cercetări în domeniul nutriției pentru a oferi formule
inovatoare, cum este și produsul adresat afecțiunilor neurologice la câine,
unic în România.
Află mai multe despre PURINA® România.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu