RADAR – Festivalul de New Media Art, ajuns la cea de-a VI-a ediție și prezentat de ING Bank, își deschide porțile vineri, 3 octombrie, în Sala de Marmură și Scânteia+ din Casa Presei Libere. Timp de trei zile, publicul va explora instalații de lumină, proiecții imersive, artă generativă și performance-uri live semnate de artiști din 11 țări. Interesul pentru festival este deja foarte mare: peste 2.500 de bilete vândute și anumite intervale epuizate.
Ce poți vedea la RADAR 2025
Printre cele mai spectaculoase instalații ale ediției se
numără:
- The Pledge – mots (România): o instalație
interactivă care te provoacă să îți predai chipul inteligenței artificiale
și să devii parte dintr-un mural digital suprarealist.
- Onirica() – fuse (Italia):* o
experiență vizuală colectivă care transformă vise reale în imagini
generate de AI.
- Flux – Collectif Scale (Franța): o
instalație cinetică de lumină unde linii luminoase controlate robotic se
mișcă organic în sincron cu muzica.
- Visual Bird Sounds – Andy Thomas (Australia):
un univers vizual în care sunetele păsărilor se transformă în sculpturi
digitale în continuă schimbare.
- Oh Lord – Guillaume Marmin (Franța): o
instalație audiovizuală bazată pe imagini solare din arhiva NASA, care
materializează și animează fascicule de lumină.
- Bloom – panGenerator (Polonia): module
cinetice care se rotesc și creează jocuri de lumini hipnotice.
Pe lângă acestea, vizitatorii vor
descoperi și instalații semnate de artiști și colective internaționale precum
Jin Lee, Tundra, Media Tribe și Peppercorns.
Întregul festival este pus în
valoare prin proiectoare Epson, partener tehnologic al ediției, iar
implementarea tehnică este realizată împreună cu 360 Revolution.
Noutăți în program
Mobilitate și artă prin tehnologie
În calitate de Mobility Partner, BYD, cel mai mare producător de
autovehicule cu energie nouă (NEV) din lume, prezintă instalația ATEM,
semnată de studioul Ausgang. În anumite intervale, instalația va fi
alimentată direct de bateria modelelor BYD, prin functia Vehicle to Load (V2L),
transformând energia mobilității electrice în artă digitală.
Cu ajutorul tehnologiei V2L, modelele BYD pot fi
transformate într-o sursă de energie mobilă, alimentând electrocasnice mici sau
chiar computere și console de joc, și chiar artă.
Un bilet în schimbul reciclării
RADAR 2025 se parteneriază cu Environ, partener de sustenabilitate
al festivalului. Orice echipament electronic uzat – telefon, laptop, cabluri
sau alte aparate mici – adus la punctul de colectare Environ din festival poate
fi transformat într-un bilet de acces la RADAR sau RADAR Kids.
Un aparat reciclat = acces gratuit la festival.
Astfel, fiecare vizitator devine parte dintr-un demers sustenabil, unde arta și
grija pentru mediu merg mână în mână.
Experiență de ride sharing cu Blue
Cu ocazia festivalului, Blue oferă tuturor participanților un cod de
reducere de 50% pentru două curse, în limita a 13 RON/călătorie. Codul
promoțional BLUEXRADAR este valabil pe toată durata evenimentului.
Modalități de plată flexibile
Biletele la RADAR pot fi achiziționate online, de pe site-ul oficial https://tickets.radarnewmedia.art/,
dar și la fața locului, în limita locurilor disponibile, precum și cu cardurile
UP Cultura.
Program RADAR 2025
- Vineri,
3 octombrie: 14:00 – 00:00
- Sâmbătă,
4 octombrie: 11:00 – 00:00
- Duminică,
5 octombrie: 11:00 – 21:00
Performance-uri live
Vineri și sâmbătă seară, de la ora 21:00, scena Audio Visual
va aduce performance-uri live susținute de artiști locali și internaționali,
într-o secțiune co-finanțată de AFCN. Printre invitați se numără Amelie
Duchow (IT/DE), Moritz Simon Geist (DE), Dan Andrei &
Visceral (RO), dar și Andrei Ciubuc & Dreamrec (RO). Această
scenă completează experiența RADAR printr-o combinație de muzică electronică,
vizualuri generative și instalații de lumină.
Bilete
- Adulți:
70 RON
- Studenți:
55 RON
- Copii:
60 RON
- Pachet
2 adulți + 2 copii: 240 RON
- Pachet
1 adult + 2 copii: 170 RON
Copiii sub 3 ani au acces gratuit.
Mai multe informatii pe https://www.radarnewmedia.art/.
RADAR este realizat cu sprijinul ING, Lidl România, Ploom,
Epson, Up-România, Institutul Cultural Român, Institutul Francez din România,
Goethe Institut, Institutul Adam Mickiewicz, Institutul Polonez din București.
Parteneri Media: IQAds, The Institute, Agerpress, Designist,
BIZ, Radio România Cultural, start-up, Zeppelin, Daily Magazine, Mommy Hai,
GoKid, Zile și Nopți, Munteanu.
.jpeg)

0 comentarii:
Trimiteți un comentariu